Franco Suisse

Megosztás:

A kontinentális Európába visszatérve álljunk meg a világ egyik legkülönlegesebb helyén. Könnyű kimondani hogy leg-leg-leg, de higgyétek el, ennyire különleges hely nem sok van. Repüljünk el Svájcba, vagy menjünk vonattal, autóval, amivel csak akarunk, de menjünk el Genfbe. Genfből induljunk el a Genfi-tó partján, majd egy bal kanyarral befelé a Jura-hegységbe.

A hegység a mai napig egy ősvadon, nem egy huszonegyedik századi ide ültessünk, oda ültessünk, hoppá erdő belőle. A Jura-hegység egy igazi ősvadon, kis kanyargós útjain addig megyünk, amíg el nem érjük a svájci-francia határt, a svájci-francia határon pedig van egy icipici helység és az icipici helységben pedig van egy fogadó. Ez a fogadó a maga kocsmájával és szobáival nagyon régi, nagyon ősi és vajon miért viseli ezt a nevet, hogy Franco-Suisse? A Franco-Suisse nevet azért viseli a hely, mert a vendéglátó egység, a kocsma, a szobák egyik fele Franciaországban, másik fele Svájcban található. Szerintem ilyen hely nem sok van, nem sok olyan hely van, ahol egyes szobákban ki van jelölve a szoba területén a határ, nem sok olyan hely van, ahol a kocsma egyik fele Franciaországhoz, másik fele Svájchoz tartozik.

Óriási történelme van ennek a helynek és nem tagadhatjuk, hogy évekig próbáltunk szobát foglalni, ami végre sikerült megfelelő időpontban helyet kapni. Tehát aki a Franco-Suisse-be akar menni, az legyen kitartó, de megéri: a csodálatos út végén egy kényelmes parkolóba érkezvén a szálláson, illetve a kocsmában találkoztunk magával a tulajjal is, aki nekünk megmutatta azt a székelykaput amit Ő hozott Erdélyből és beépítette az eredeti magyar felirattal a régi istálló és a fogadó közé. Ez már a II. világháború után történt, de a II. világháborúban még ezen a belső útvonalon keresztül menekítették az embereket a megszállt Franciaországból a semleges Svájcba.

A menekülők a tehenek közé elbújtak és ahogy csend lett, átosontak a határon és a fogadónak ezen a pontján már Svájcban voltak, de persze az egész fogadó nem volt biztonságos, erre vigyázni kellett a fogadóban is, nehogy visszatérjenek Franciaországba. Mi is egy olyan szobában szálltunk meg, aminek egy része Svájchoz, egy része Franciaországhoz tartozott és alig vártuk az estét, amit a kocsmában tölthettünk el. Csodálatos este volt, abszintot ittunk egy igazi hagyományos abszint készítő masinával, ahonnan a forró abszint csöpögött le a cukorra és így csöpögött be a poharunkba, hihetetlen nagy élmény volt és hozzá jó sajtfondüt ettünk.

A választás akkor is így lett volna, hogyha beszél a csapos hölgy más nyelven, mint az a különleges tájegységbeli nyelvezet, de nem beszélt más nyelven, nem beszélt angolul, nem beszélt németül, mert ez egy hihetetlenül a világ elől elzárt terület a maga igazságában, de amit meg tudtunk értetni egymással, az az abszint és a fondü volt, amit pirítóssal, jó ropogóssal ettünk. Hihetetlen hangulat, megfizethetetlen fantasztikus hangulat ebben a kocsmában és csöpögő abszint, csodálatos este volt, megérte a várakozást.

Azt tudjuk ajánlani mindenkinek, hogy próbáljátok ki a szállást is, ha lehet aludjatok ott, az éjszaka is felejthetetlen, a reggelinél ölelkezés a tulajdonossal, jó, barátságos emberek, akik a hegyi martalócok módjára bizalmatlanul fogadnak, de szeretettel befogadnak Benneteket. A jó abszint és a egészen elképesztő sajtfondü koronázta meg ezt az estét, ami nagyon-nagyon jól esett és egy hihetetlen óriási élmény, úgyhogy ne hagyjátok ki: a hegység egy rövid autóútra esik Genftől és a Franco-Suisse csodálatos kocsma!

Szeretnél részt venni hasonló körutakon? Nézd meg ajánlatainkat a Tom Tailor Made oldalán, és lépj kapcsolatba velün

Legfrissebb cikkek

Bécsi konhya

Családunkban hagyomány, hogy lehetőség szerint utazásokat, élményeket adunk egymásnak ajándékba ünnepeinken. Régóta nagy álmom volt a legendás bécsi Sacher Hotel…

The Witchery by the Castle

The Witchery by the Castle A középkorba visszatérve látogassunk el Edinburgh-ba, ahol egy igazi klasszikus középkori városi fogadó vár bennünket…

Ubiquitous Chip

Ubiquitous Chip Skóciában járva, induljunk egy kicsit délebbre a Loch Ness-i tótól, és máris elérjük Glasgow városát, ami Skócia egyik…