Ré Artu

Megosztás:

Kocsmatúránk végéhez közeledve forduljunk délnek és hatoljunk be a az itáliai félszigetre és ha már ott vagyunkm akkor menjünk le a csizma aljába mert hát nyilván az elegáns milánói helyek nagyon jók de az igazi kocsmakultúra Olaszországban délen található. Menjünk el rögtön Trani városáig, ami egy nagyon gyönyörű kisváros Puglia tartományban, fejedelmi váráról híres, a városban pedig látogassuk meg a Ré Artu nevű kocsmát, amely ugyebár Artúr királyról került elnevezésre és ennek megfelelően erőteljesen középkori hangulatot áraszt.

Enni-inni bőséggel lehet, a kocsma a város közepén helyezkedik el, nem is érdemes csak gyalog megközelíteni, ha valaki akarja, akkor bárhova el tud jutni a városban innen gyalogosan is. Jókat lehet inni a Ré Artuban, jó olasz sörök, az olasz sörök igen finomak és ráadásul ugyebár délen igazi ízek és nagyon finom, jó ételek várnak a látogatóra. Nincs is nagyon messze Trani fantasztikus középkori várától, egy középkori hangulatot árasztó övezetnek található a másik részén, de ez csekély távolságot jelent, hiszen minden könnyen elérhető. Egyébként jártunk Traniban egy másik kocsmában is, ahol nagyon finom rumok voltak, tehát berohantunk Trani egyik kocsmájába, ami nem volt különleges hely, de nagyon finom dolgokat árultak, majd utána mentünk el vacsorázni és inni egy jót a Ré Artuba.

Nem csalódtunk. finomak az ételek, bőségesek az adagok, nagyon jó a hangulat, ahogy mondtuk, minden ország kocsmai mások és mégis valahol azt látjuk, hogy a kocsmákban az emberek megtalálják egymást, megértik egymást és persze vannak a kocsmákban verekedések és vannak késelések és vannak zajongások, de ezek sajnos mindenhol vannak és igazából a klasszikus kocsmákra nem ez jellemző, azok már inkább az italboltok sajátságai. A klasszikus kocsmákra az jellemző, hogy élni és élni hagyni, bejutottunk, bent vagyunk, meleg van, biztonság van, étel van, ital van és felejtsük el a problémáinkat, élvezzük az életet: erről szól a kocsmák világa.

Rengeteg a kihagyhatatlan élmény Olaszországban és viszonylag még kevesen jutnak el Puglia tartományba, pedig repülőgéppel, Bariban történő leszállással könnyű ide eljutni. A számos élmény közül csak a Castel del Monte csodás várát és Matera barlanglakásait említjük meg, ahova mindenképpen el kell látogatni és jó szívvel ajánljuk Traniban a Ré Artut, ezt a középkori helyet, ahol jókat ehetünk, jókat ihatunk és élvezhetjük az életet, úgyhogy hajrá, irány Puglia, érezzétek jól magatokat és örvendezzetek, hogy olyan helyeket is meglátogattok Olaszországban, amik nincsenek az utazási irodák címlapjain. Persze érdemes megnézni a milánói dómot, érdemes megnézni a Colosseumot, de Olaszország rengeteg rejtett kinccsel bír, és ha már ott vagytok, akkor menjetek el egy jó kocsmába is!

Legfrissebb cikkek

Bécsi konhya

Családunkban hagyomány, hogy lehetőség szerint utazásokat, élményeket adunk egymásnak ajándékba ünnepeinken. Régóta nagy álmom volt a legendás bécsi Sacher Hotel…

The Witchery by the Castle

The Witchery by the Castle A középkorba visszatérve látogassunk el Edinburgh-ba, ahol egy igazi klasszikus középkori városi fogadó vár bennünket…

Ubiquitous Chip

Ubiquitous Chip Skóciában járva, induljunk egy kicsit délebbre a Loch Ness-i tótól, és máris elérjük Glasgow városát, ami Skócia egyik…